۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۴۹۰۳۹
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان به جای حاشیه سازی مشکلات اقتصادی را حل کنند | حوزه علمیه تضعیف اعتقادات را بر نمی تابد

نماینده خبرگان گفت: دل نگرانی مراجع و حوزویان تقویت دین، پاسداری از مذهب، حفظ نظام اسلامی، حل مشکلات معیشتی مردم و تأکید بر ارتقای سطح کارآمدی نظام است و تضعیف اعتقادات، آن هم بواسطه مسؤول دستگاه اجرایی را بر نمی تابند.
آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که همه دلسوزان نظام اسلامی، دولتمردان و نخبگان باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند، گفت: همه در این زمینه مسؤول هستند و هیچکس نباید شانه خالی کند.

وی افزود: البته قوه مجریه بیشتر مسؤول است و انتظار این است که پاسخگوی مطالبات واقعی مردم باشند و برنامه های کوتاه مدت و ملموس برای حل مشکلات مردم داشته باشند، فرار رو به جلو به جای پرداختن به رفع مشکلات و وارد فضای نقادی شدن فرافکنی، حاشیه سازی و فرار از پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه های علمیه، مراجع، روحانیت بزرگ و اساتید حوزه همواره مانند رهبر معظم انقلاب در کنار مردم و مطالبات آن ها قرار دارند، اظهار داشت: درخواست اکید این است که دولتمردان به وظایف اصلی خود یعنی حل مشکلات معیشتی مردم بپردازند و حاشیه سازی و التهاب آفرینی نکنند.

وی با اشاره به طرح برخی سخنان درباره نقد پیامبر و معصومان(ع) از سوی برخی مسؤولان ادامه داد: مسؤولان به برکت نظام اسلامی، قانون اساسی، امام راحل، خون شهیدان و رأی ملت زمینه خدمت پیدا کرده که باید قدردان این فرصت باشند و دلسوزانه سطح کارآمدی نظام را بالا ببرند.

آیت الله کعبی ابراز داشت: متأسفانه سخنانی مطرح می شود که از نظر تاریخی و مبنای اعتقادات شیعی در بعد عصمت رسول الله(ص) و ائمه طاهرین(ع) اشتباه است، این سخنان قابل نقد جدی بوده و بهتر است که این مسؤول اجرایی به جای ایجاد شوک اعتقادی به جامعه، نقدپذیری را از خود شروع کند.

وی عنوان کرد: نباید کسی در قد و قامت مدیر ارشد دستگاه اجرایی سخنان شوک آور و التهاب آور در زمینه اعتقادات مسلم شیعه به زبان بیاورد، طبق قانون اساسی ایشان باید پاسدار دین و اخلاق باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آنچه که در غزوه بدر نسبت به حباب بن منذر اتفاق افتاد از نظر سند تاریخی تضعیف شده است اما بر فرض صحت آن بحث انتقاد به پیامبر نبود بلکه نوعی مشورت دادن با اخلاص برای پیامبر و دلسوزی برای مسلمانان بود، هدف پیروزی مسلمان در جنگ بدر بود و حباب بن منذر منحرف، معاند و منافق به شمار نمی رفت بلکه از موضع دلسوزی و بحث تاکتیک جنگی به پیامبر مشورت داد و طبع پیامبر مشورت گرفتن بود.

وی اضافه کرد: بحث درباره سؤال «أ من الله ام منک؟» مربوط به جریان دیگری می شود که منکر ولایت بودند، جزو مسلمات و آیات صریح قرآن کریم است که پیامبر اسلام از روی هوا و هوس سخن نمی گویند بلکه وحی الهی را مطرح می کنند، از این رو نباید در برابر فرمایشات پیامبر چنین موضع هایی گرفته شود که اگر از خدا باشد مورد قبول است و از پیامبر باشد قبول نمی کنیم، بر اساس مسلمات حق نظر نداریم.

آیت الله کعبی با بیان این که قول، فعل و تقریر پیامبر حجت است، گفت: شکی نیست که پیامبر اسلام(ص) معصوم هستند، متأسفانه قبلا هم این مسؤول اجرایی درباره امیرمؤمنان امام علی(ع) سخنان نامربوطی گفته بود که با اعتراض فراگیر حوزه، خبرگان و مراجع رو به رو شد و عقب نشینی کرد.

وی افزود: تعجب می کنم چرا کسی که همه آبروی و حیثیت خود را از حوزه و لباس روحانیت دارد و در جایگاه پاسداری از دین و اخلاق است سخنانی به زبان می آورد که برداشت کلی تضعیف باورها و ارزش های اسلامی و اعتقادات مسلم شیعی است، چیزی به ذهن نمی رسد مگر این که این کارها نوعی فرافکنی و فرار از پاسخگویی به مسؤولیت اصلی که حل مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای ارتقای سطح کارآمدی نظام به شمار می رود، است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در فضای علمی و در بحث طلبگی به راحتی می توانیم به این سخنان بی پایه پاسخ بگوییم اما این مسؤول جایگاه سیاسی، اجتماعی و اجرایی دارد و جای بحث علمی با ایشان نیست بلکه به این مسؤول گوشزد می کنیم که به جای حاشیه سازی، به وظایف اجرایی خود برای حل مشکلات مردم بپردازد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: دل نگرانی همه حوزویان، علما و مراجع تقویت دین، اخلاق و پاسداری از مذهب حق جعفری اثنی عشری، حفظ نظام اسلامی، حل مشکلات معیشتی مردم و تأکید بر ارتقای سطح کارآمدی نظام اسلامی است و تضعیف اعتقادات، آن هم بواسطه مسؤول دستگاه اجرائی را بر نمی تابند./1323/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات